Konkursy dla klientów – czy warto organizować? Opłacalność i przemyślenia

Konkursy dla klientów – czy warto organizować? Opłacalność i przemyślenia
5 (100%) 1 vote

W wielu firmach prędzej czy później zapada decyzja o zorganizowaniu konkursów dla klientów. Konkurs, tak jak każde działanie marketingowe może przynieść wiele pożytku. Należy jednak wystrzegać się niedociągnięć, które mogą przynieść bardzo wiele negatywnych konsekwencji. Zanim przystąpicie do konkretnych działań, warto przekonać się po co właściwie organizować konkursy dla klientów.

Argumenty przemawiające za zorganizowaniem konkursu to oczywiście rozpromowanie marki, budowa własnej bazy adresów e-mailowych klientów, a także zdobycie większej ilości informacji na ich temat.

Dzięki dobrze przeprowadzonemu konkursowi można wypromować nowy produkt lub usługę. Rodzaj konkursu i jego forma zależy od tego, który z celów chcemy osiągnąć.

Pierwszym celem, który można osiągnąć jest zbudowanie własnej bazy mailingowej. Konkursy to bardzo dobra baza wypadowa to rozpoczęcia działań e-mail marketingowych.

W tym wypadku nieodłącznym elementem konkursu będzie formularz zgłoszeniowy, w którym poprosicie klientów o podanie swojego adresu e-mail. To duża szansa na nawiązanie długotrwałej komunikacji z klientami, z którymi do tej pory nie mieliście zupełnie kontaktu.

Informacje o klientach – rzecz święta

Drugim powodem, dla którego warto zorganizować konkurs jest zdobycie lub aktualizacja informacji o klientach. Chodzi o zdobycie podstawowych informacji na ich temat jak płeć, wiek, wykształcenie lub miejsce zamieszkania. Te podstawowe dane podaje się zwykle podczas zapisów do udziału w konkursie.

Dodatkowe informacje na temat klientów pozwalają na określenie sposobu komunikacji z klientami. Inaczej bowiem można dopasować mailing do klientów z miasta czy spoza miasta, inaczej do kobiet, a inaczej do mężczyzn, o różnych grupach wiekowych nie wspominając.

Jakie dokładnie informacje można wydobyć organizując konkurs w celu zdobycia dodatkowych danych o klientach?

Na przykład to, czy dany klient chętnie identyfikuje się z marką. Tego rodzaju klienci mogą być w przyszłości ambasadorami marki. Można im podsyłać darmowe próbki produktów, bądź wytypować ich jako testerów nowych produktów. Inną kategorią są wcześniej wspomniane przedziały wiekowe. Inną, bardzo przydatną informacją, którą można uzyskać o swoich klientach to fakt czy lubią uprawiać sport oraz czy mają dzieci. Niekoniecznie trzeba pytać o pewne rzeczy wprost. Prosta analiza tego, co znajduje się na paragonach, może dać wiele informacji na temat klientów.

Budowa relacji? Pewnie, że tak

Innym celem konkursu może być budowa relacji z klientami. Nic tak nie sprzyja pogłębianiu relacji marka-klient jak konwersacja. Zwłaszcza laureaci konkursu mogą wam wiele powiedzieć na temat oferowanych przez was produktów i usług. Wypowiedzi klientów można wykorzystać jako darmową i naturalną treść marketingową.

Konkurs to także przede wszystkim dobry sposób na zdobycie nowych pomysłów i inspiracji prosto od klientów. Można przy okazji zdobyć opinie na temat firmy, marki, produktu czy usługi.

Komentarze:

Dodaj komentarz