Oprogramowanie sklepu internetowego – ranking [akt. 2024]

Czy wiedziałeś, że przeciętnemu klientowi sklepu internetowego wystarczy mniej, niż pół sekundy, aby kompleksowo go ocenić?

Po tak krótkim czasie podejmie on decyzję o tym, czy zostanie na stronie, czy może ją opuści. Jeśli wybierze opcję drugą, niestety zachęcenie go do powrotu będzie wyjątkowo trudne. Z tego powodu, jeśli chcesz otworzyć platformę e-commerce, musisz dobrze zastanowić się nad wyborem przeznaczonego do jej budowy oprogramowania.

Od jego funkcjonalności i jakości zależeć będzie to, czy stworzysz sklep swoich marzeń i będziesz mógł dopasowywać go do potrzeb klientów. Z tego powodu przygotowaliśmy dla Ciebie ranking takich narzędzi – sprawdź, które warto wybrać!

Tytułem wstępu

Zanim przejdziemy do samego rankingu, poświęcimy kilka zdań platformom e-commerce jako takim. Na rynku można znaleźć już setki tego typu narzędzi, przez co niewątpliwie wiele osób ma problem ze zdecydowaniem się na jedno z nich. Sprawę utrudnia fakt, że o ile wiele z nich jest płatnych, tak można też znaleźć oprogramowanie całkowicie darmowe. To pierwsza pułapka, na którą możesz się złapać. Choć brak opłat brzmi zachęcająco, tak w przyszłości możesz żałować tego, że uruchomiłeś sklep na takie platformie.

Darmowe vs płatne

Podstawowym problemem darmowych platform e-commerce jest niestety ich niedopracowanie. Mamy tutaj na myśli przede wszystkim bezpieczeństwo. Pamiętaj, że prowadząc sklep internetowy, będziesz gromadzić dane swoich klientów. Staniesz się ich administratorem, a to oznacza, że będziesz odpowiadał za każdą ich kradzież czy wyciek. Niestety bezpłatne narzędzia zwykle są niedostatecznie zabezpieczone. Próżno także oczekiwać regularnych aktualizacji łatających „dziury” w kodzie.

Na tym jednak nie koniec. Dobra platforma e-commerce powinna:

  • pozwalać na uruchomienie sklepu unikalnego, który będzie w pełni dopasowany do potrzeb i wizji jego właściciela,
  • oferować profesjonalne narzędzia SEO ułatwiające pozycjonowanie,
  • pozwalać na integrację z różnymi programami i systemami zewnętrznymi, w tym związanymi z płatnościami,
  • dawać dostęp do profesjonalnego wsparcia technicznego, z którego klient może skorzystać o każdej porze dnia i nocy.

Pod tym kątem oprogramowanie darmowe zwykle pozostaje daleko w tyle za płatnym. Dodać należy także ograniczone możliwości rozwoju sklepu. Jeśli osiągnie on sukces, rozbudowa w pewnym momencie może stać się niemożliwa, a przeniesienie na inny system będzie skomplikowane i niezwykle kosztowne.

Naturalnie nie można generalizować, gdyż na rynku istnieją także przyzwoitej jakości platformy e-commerce, które są darmowe lub pobierają minimalne płatności. Jednak jeśli planujesz uruchomienie bardzo dużego sklepu, powinieneś jednak pomyśleć o płatnych narzędziach. Podjęcie decyzji z pewnością ułatwi Ci nasz ranking oprogramowania, dlatego zapoznaj się z nim już teraz.

Krótki opis modeli działania sklepów

Ostatnią kwestią, jaką chcemy poruszyć przed zaprezentowaniem rankingu platform e-commerce, dotyczy sposobów płatności. Wspominaliśmy już o tym, że narzędzia mogą być darmowe, a więc oparte na licencji Open Source. Jeśli jednak postawisz na oprogramowanie płatne, możesz spotkać się z dwoma rozwiązaniami.

Pierwsze z nich to opłata abonamentowa, zwykle związania z tzw. modelem SaaS. W tym rozwiązaniu dostajesz platformę e-commerce, domenę oraz miejsce na serwerze, a więc wszystko, co potrzebujesz do uruchomienia sklepu. Każdego miesiąca płacisz jednak z góry określony abonament – zwłoka w płatności może oznaczać wyłączenie sklepu.

Druga opcja to opłata jednorazowa. W tym przypadku płacisz raz zarówno za wybrane oprogramowanie, jak i usługę wdrożenia sklepu internetowego. To, które rozwiązanie będzie lepsze, zależy tylko i wyłącznie od Twojej sytuacji oraz potrzeb.

W skrócie:

1._Stores by cyber_Folks

Cyber_Folks wprowadziło na rynek usługę _Stores. Firma wykorzystała swoje prawie 25 letnie doświadczenie w dziedzinie hostingu i wspierania klientów w rozwoju biznesu, aby stworzyć narzędzie, które pozwala na tworzenie szybkich i bezpiecznych sklepów internetowych w zaledwie kilka chwil. Jedyne co musi zrobić klient, to spersonalizować sklep dodając swoje produkty, zdjęcia i opisy.

Co wyróżnia _Stores to łatwy w obsłudze kreator sklepu, który zawiera funkcję „przeciągnij i upuść”. Nawet osoby bez wcześniejszego doświadczenia w projektowaniu stron internetowych mogą w prosty sposób utworzyć atrakcyjny sklep online. W ofercie dostępne są również darmowe szablony graficzne, które ułatwiają proces tworzenia sklepu. Dodatkowym atutem są gotowe do użycia bezpłatne szablony sklepu, pełne wsparcie techniczne i porady, dostępne bez dodatkowych opłat. Co warte uwagi w ofercie _Stores to możliwość dodawania nieograniczonej liczby produktów do sklepu.

W cenie planu zawarte są także:

  • domena
  • SSL
  • skrzynka e-mail
  • łatwy w obsłudze panel
  • bezpłatny regulamin oraz polityka prywatności
  • przestrzeń dyskowa, których ilość zależy od wybranego planu.

Dlaczego Top1?

  1. Jedna z najniższych obecnie cen na rynku
  2. Platforma skupiona na potrzebach małych sprzedawców, idea „all in one”, wszystko w jednym miejscu do prowadzenia biznesu online. Najbardziej kluczowe funkcjonalności zrobione dobrze i z UX, który powoduje, że przyjemnie się z nich korzysta
  3. Najbardziej korzystne warunki jeśli chodzi o bramki płatności + możliwości negocjacji
  4. Wszystkie szablony są bezpłatne
  5. Pełne, bezpłatne wsparcie na każdym etapie uruchamiania sklepu
  6. Bezpłatna migracja z innych platform
  7. Gotowe dokumenty prawne.
  8. Bardzo wysokie miejsca w audytach SEO

_Stores posiada gotowe integracje z różnymi systemami płatności, kurierami oraz najpopularniejszymi marketplace’ami, takimi jak Allegro, czy eBay. Platforma jest również dobrze zoptymalizowana pod SEO, sklepu uruchomione na _Stores uzyskują bardzo dobrze miejsca w audytach SEO.

Istnieje opcja darmowego testowania usługi przez 14 dni. Sklep można uruchomić już od 19 zł za miesiąc.

2. IdoSell

IdoSell jest narzędziem polskim, cieszącym się stale rosnącą popularnością. Na chwilę obecną jest wykorzystywana przez tysiące aktywnych sklepów internetowych, których ilość nieustannie się zwiększa. Dlaczego właśnie to oprogramowanie znalazło się dość wysoko? Przede wszystkim z tego powodu, że jest swego rodzaju kombajnem. Służy nie tylko do prowadzenia sklepu, ale także zarządzania nim, oferując narzędzia związane z:

  • obsługą klientów,
  • kompletacją oraz wysyłką zamówień,
  • prowadzeniem hurtowni online,
  • marketingiem i różnego rodzaju promocjami.

Pośród możliwości, jakie IdoSell oferuje swoim użytkownikom, należy wymienić przede wszystkim:

  • system do zarządzania zamówieniami, który z powodzeniem można zintegrować np. z już wykorzystywanym oprogramowaniem magazynowym (WMS),
  • mnóstwo gotowych i bezpłatnych szablonów graficznych,
  • wiele ciekawych modułów i rozszerzeń zwiększających funkcjonalność platformy – niestety są one dodatkowo płatne,
  • mnogość dostępnych systemów płatności (w tym w obcych walutach), które można zintegrować ze sklepem,
  • świetne narzędzia do połączenia sprzedaży online, ze stacjonarną.

Nie ulega wątpliwości, że IdoSell jest platformą e-commerce dedykowaną przede wszystkim tym przedsiębiorcom, którzy chcą prowadzić duże, rozbudowane sklepy internetowe.

Tak zresztą firma promuje się bezpośrednio na swojej stronie. Warto tutaj podkreślić, że samo oprogramowanie jest chwalone za płynne działanie oraz bardzo dobrą optymalizację pod kątem SEO. Jest też profesjonalnie zabezpieczone i stale aktualizowane.

Naturalnie wszystko to wiąże się z koniecznością ponoszenia pewnych kosztów i mamy tutaj do czynienia z abonamentowym modelem płatności. Do wyboru mamy obecnie 3 plany:

  • Smart CLOUD – 49 zł miesięcznie (aktualnie mamy promocję, dzięki której przez pierwszy rok opłata wynosi 25 zł na miesiąc),
  • Elastic CLOUD – 199 zł miesięcznie,
  • CLOUD PRO – 999 zł miesięcznie.

Różnią się one przede wszystkim wielkością ograniczeń. Na przykład w najtańszym pakiecie mamy bezpłatnie 30 zamówień miesięcznie, 100 000 wywołań API oraz 50 GB transferu.

Z kolei w najdroższym jest to odpowiednio 600 zamówień, milion wywołań API i brak ograniczeń w transferze. Jeśli jesteście zainteresowani szczegółami powyższych planów, możecie zapoznać się z nimi w sekcji z cennikiem, który znajduje się na stronie platformy.

3. Shoper

Wysoka pozycja platformy Shoper nie jest kwestią przypadku. To bowiem naprawdę przyzwoita platforma e-commerce z płatnością abonamentową – obecnie dostępne są 4 pakiety w cenach od 39 zł do 399 zł miesięcznie.

Największą zaletą oprogramowania jest jego niezwykła przejrzystość. Większość użytkowników podkreśla, że obsługa sklepu z poziomu administracyjnego jest prosta i bardzo przyjemna. Do prowadzenia witryny nie jest potrzebna zaawansowana znajomość m.in. HTML. Do tego dochodzi przydatna automatyzacja wielu procesów. Na przykład po dodaniu nowej podstrony, skrypt we własnym zakresie zajmie się dodaniem tagów do związanego z nią linku. Warto także wspomnieć o świetnej integracji z takimi narzędziami, jak Google Analytics czy Tag Manager.

Niestety mamy tutaj też ogromną wadę – brak dostępu do kodu źródłowego. Uniemożliwia to pełne dopasowanie sklepu do potrzeb, co może być szczególnie dotkliwe dla osób planujących prowadzenie dużej platformy handlowej. Powoduje to także ogromne trudności związane z optymalizacją witryny pod kątem SEO. Nie zmienia to jednak faktu, że Shoper jest całkiem ciekawą propozycją, nad którą z pewnością warto się pochylić.

4. Shopify

źródło: https://www.shopify.com

Wysokie miejsce Shopify nie jest kwestią przypadku. Na platformie działa już ponad 400 tysięcy sklepów z całego świata – skoro zaufało jej tak wiele firm, musi być po prostu warta swojej ceny. Tak, ceny, gdyż korzystanie z niej wiąże się z koniecznością ponoszenia opłaty abonamentowej. Zanim jednak o tym, warto wspomnieć, co wyróżnia to oprogramowanie.

Przede wszystkim bardzo dobrze rozbudowane narzędzia do obsługi sprzedaży dropshippingowej, która ostatnio cieszy się rosnącą popularnością. Oprócz tego platforma bardzo upraszcza proces tworzenia sklepu – można skorzystać z przejrzystego kreatora. Łatwe jest również zarządzanie gotową stroną, a użytkownicy mają dostęp do wielu narzędzi usprawniających niektóre procesy biznesowe.

Czemu w takim razie nie wyższe miejsce? Cóż, Shopify ma przede wszystkim spore problemy z optymalizacją pod kątem SEO. Nie tylko kod nie do końca spełnia obecnych standardów, ale także platforma w pewnym stopniu utrudnia użytkownikom pozycjonowanie. Do tego pewną wadą jest obsługa maksymalnie 100 wariantów danego produktu, np. pod kątem koloru. Jest to spore ograniczenie dla osób chcących prowadzić duży sklep.

Z drugiej strony Shopify mocno broni się ceną. Najtańszy abonament kosztuje zaledwie 29 dolarów miesięcznie. Otwiera to w zasadzie nieograniczone możliwości korzystania z platformy – wyjątkiem jest fakt, że można zarejestrować tylko 2 użytkowników. Skąd w takim razie taka cena? Firma pobiera prowizję od sprzedaży na poziomie 2%. Im droższy abonament tym jest ona niższa. Najwyższa opłata to 2000 dolarów miesięcznie i tutaj prowizja spada już do 0,25%.

5. Ecwid

źródło: https://www.ecwid.com

Podium zamyka platforma, która sprosta oczekiwaniom zarówno właścicieli małych sklepów, jak i dużych serwisów handlowych. Ecwid bowiem w swojej podstawowej wersji jest całkowicie darmowy. W tej opcji da się jednak sprzedawać maksymalnie 10 produktów, ale za to można promować się w wielu popularnych serwisach społecznościowych. Jednak już za 15 dolarów miesięcznie ilość produktów rośnie do 100, a dostępnych funkcji jest o wiele więcej. Najdroższy abonament kosztuje aktualnie 99 dolarów i jest idealny dla dużego sklepu.

Jednak czemu Ecwid znalazł się tak wysoko w naszym rankingu? Przede wszystkim dlatego, że może pochwalić się nagrodą najszybszej platformy e-commerce na świecie, co ma niebagatelne znacznie dla odbioru sklepu przez jego klientów. Narzędzia te są przy tym elastyczne, gdyż można prowadzić sklep online, jak i jednocześnie sprzedawać np. na Facebooku czy eBay.

Oprócz tego oprogramowanie wspiera mnóstwo systemów płatności, a i oferuje wiele funkcji usprawniających m.in. sprzedaż, obsługę zamówień oraz prowadzenie kampanii marketingowych. Sama obsługa platformy, w ocenie jej użytkowników, jest prosta i można sobie z tym poradzić bez specjalistycznej wiedzy.

6. Sky-Shop

źródło: https://sky-shop.pl

Na pierwszy rzut oka Sky-Shop to przyzwoita platforma e-commerce, oparta na modelu SaaS, a więc z płatnością abonamentową. Jest bardzo rozbudowana i ma wiele funkcji, a na jej korzyść działa także m.in.:

  • niezłe wsparcie techniczne w wielu językach, w tym polskim,
  • niski system prowizyjny, w porównaniu do konkurencji,
  • dobrze przygotowane narzędzia pozwalające na przeniesienie sklepu z innych platform,
  • darmowy okres próbny (14 dni).

Niestety, gdy przyjrzeć się głębiej tym narzędziom, znaleźć można sporo dość istotnych wad. Po pierwsze niezadowolone będą osoby, które chcą w 100% dopasować sklep do swoich potrzeb. W Sky-Shop nie ma bowiem dostępu do kodu źródłowego. To z kolei rodzi kolejny problem – optymalizacją gotowej witryny musi zająć się support, a więc nie zrobisz tego na własną rękę. Brakuje tu także rozbudowanej struktury linków, ważnej w przypadku sklepów. Wielu użytkowników zarzuca również tej platformie mało intuicyjny interfejs.

7. WooCommerce

źródło: https://woocommerce.com

Choć WooCommerce cieszy się ogromną popularnością, tak zajmuje niską pozycję w naszym rankingu przede wszystkim z tego powodu, że nie jest to platforma jako taka. Mamy tutaj do czynienia z wtyczką przeznaczoną do znanego i często wykorzystywanego systemu zarządzania treścią WordPress. Niejako rozbudowuje więc możliwości tego CMS-a o opcję zbudowania sklepu internetowego.

W swojej podstawowej wersji jest całkowicie darmowa, ale jeśli będziesz chciał skorzystać z zaawansowanych funkcji, każda z nich jest dodatkowo płatna. Z pewnością nie jest to narzędzie dla dużych platform handlowych, ale do uruchomienia niewielkiego sklepu może sprawdzić się doskonale.

Mamy tutaj jednocześnie przykład rozwiązania z płatnością jednorazową. Na rynku działa bowiem wiele firm, które tworzą platformy handlowe na zlecenie, bazując właśnie na WooCommerce. Korzystając z ich usług, zapłacisz tylko raz, otrzymując gotowy, skonfigurowany i przygotowany do uruchomienia sklep internetowy.

8. PrestaShop

źródło: https://www.prestashop.com/pl

Nasz ranking zamyka PrestaShop, który, choć nie jest wtyczką, a samodzielną platformą e-commerce, tak darmową. Oznacza to niestety pewne ograniczenia, istotne przede wszystkim z punktu widzenia osób otwierających ogromne sklepy internetowe. Mamy tutaj do czynienia z kodem open source, który dzięki temu jest nieustannie rozwijany przez społeczność. Pamiętaj jednak, że witryna na takim skrypcie może nie być dostatecznie zabezpieczona.

Na plus działa z pewnością niezwykła wręcz prostota obsługi tej platformy. Sklep może szybko stworzyć praktycznie każdy – wystarczy podstawowa znajomość obsługi komputera.

Zaletą jest także rozbudowana baza szablonów graficznych. Niestety tak samo, jak w przypadku WooCommerce, wszelkie zaawansowane funkcje są dostępne dopiero po zapłaceniu za nie. Jeśli musisz z nich korzystać, zastanów się, czy nie lepiej wybrać płatną, ale dużo lepszą platformę e-commerce ze szczytu naszego rankingu.

Podziel się swoimi doświadczeniami związanymi z platformami e-commerce?

Korzystałeś z jednej z powyższych platform albo miałem styczność z inną, która nie znalazła się w naszym rankingu.

Napisz komentarz i podziel się swoimi doświadczeniami – pomóż innym wybrać najlepsze narzędzie do budowy profesjonalnego sklepu internetowego!

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 2.5]

A Wy co sądzicie?

  1. Ja pierwszy raz w życiu planuję uruchomić sklep internetowy dlatego mam jedno pytanie. Czy naprawdę te platformy tak upraszczają proces budowy takiej witryny? Może lepiej zainwestować w usługi specjalistów, którzy zbudują sklep na zlecenie?

  2. czy ktoś korzystał może z tego prestashop? Znajduje się niski w powyższym rankingu, a z tego co wiem jest niesamowicie popularny. To faktycznie tylko efekt tego, że jest darmowy, a sam z siebie jest byle jaki?

  3. mmon pisze:

    Jest tutaj ktoś obcykany w abonamentach idosell shop? Nie wiem, który wybrać, a nie chcę przepłacać. Chcę otworzyć sklep, w którym będzie jakieś 400-500 produktów, z czego niewiele powtórek z różnymi konfiguracjami. Podpowiedzieć na który abo się zdecydować?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *