Nie samym onlinem człowiek żyje

Nie samym onlinem człowiek żyje
5 (100%) 1 vote

Wraz z upowszechnieniem się trendu przenoszenia działalności gospodarczej do Internetu dość częste stało się niestety zbyt intensywne skupianie się na tylko tym jednym aspekcie.

Dotyczy to oczywiście przede wszystkim tych firm, które oprócz swojego oddziału wirtualnego przyjmują Klientów także stacjonarnie, ale i nie tylko. Nawet bowiem sklepy internetowe, które oferują typową działalność online, powinny zadbać nie tylko o swój wizerunek w sieci, ale także o odpowiednią jakość obsługi Klienta czy o dobrej klasy produkty bądź usługi.

Niestety zbyt duża intensyfikacja działań w sieci, która odbywa się kosztem promocji w realnym świecie, może prowadzić do odwrotnego skutku niż zamierzony. Wydajemy potężne pieniądze na pozycjonowanie stron, na marketing, także ten szeptany, a i tak nie uzyskujemy zwiększonych zysków ze sprzedaży, a i często nawet samo zainteresowanie ofertą spada. To niestety zazwyczaj efekt zbyt intensywnego zainteresowania się tylko i wyłącznie tematem online.

Markę trzeba promować także w realnym świecie

Problemem jest bowiem to, że marka istniejąca tylko i wyłącznie wirtualnie nie wzbudza zbyt dużego zaufania, o czym koniecznie należy pamiętać. Działania marketingowe powinny być więc podzielone pomiędzy świat internetowy, ale i realny, starając się zachować rozsądną równowagę w obu tych akcjach promocyjnych.

Świetnym rozwiązaniem dla budowania dobrego wizerunku w świecie realnym jest uczestniczenie w różnego rodzaju targach, lokalnych wydarzenia rozrywkowych i w wielu innych tego typu miejscach.

Do tego warto również zainwestować w reklamę realną, na miejskich planszach, plakatach czy nawet na ulotkach, które wbrew pozorom wciąż mają w sobie pewną moc marketingową. Taka reklama naturalnie musi zostać profesjonalnie przygotowana, aby zachęcała do głębszego zapoznania się z nią.

Jakość produktu to często kwestia najważniejsza

Wielu przedsiębiorców kompletnie zapomina o tym, jak ważna jest jakość oferowanych produktów bądź też usług. Klienci niejednokrotnie mogą zapłacić nawet więcej niż u konkurencji, mając pewność, że stawiają na produkty z najwyższej półki, na których się nie zawiodą.

Nawet najostrzejsza kampania reklamowa w sieci, na którą przygotujemy sobie potężny budżet, nic nie wniesie jeśli promocja będzie dotyczyła produktów oraz usług o niskiej jakości.

Przyjmujesz klientów w swojej siedzibie? Pokaż się z dobrej strony

Ostatnia kwestia związana jest już ściśle z tymi firmami, które naprawdę oprócz szeroko zakrojonej działalności online przyjmują także swoich Klientów w terenowych biurach i oddziałach firmy.

To kolejna opcja do budowania dobrego wizerunku naszej marki. Warto zadbać o schludny wygląd miejsca, w którym takie osoby przyjmujemy. Nie zawsze mamy wpływ na ogólny wygląd budynku, ale dobrze zaprojektowane wnętrze na pewno będzie świadczyło o nas profesjonalnie.

Nawet zwykłe sklepy internetowe oraz hurtownie powinny stworzyć przyjazne miejsca dla swoich Klientów do osobistego odbioru zamówień. Nie jest dobrym zwyczajem przyjmowanie takich osób na magazynie, w którym panuje wieczny bałagan, to z pewnością będzie działać na naszą niekorzyść.

Komentarze:

Dodaj komentarz