Nowa strategia giganta. Wersje mobilne na świeczniku

Nasycenie rynku urządzeniami przenośnymi jest coraz większe. Smartfony, palmtopy, notebooki. Coraz częściej uczestnicy ruchu sieciowego używają właśnie tych typów urządzeń. Nasuwa się zatem pytanie, czy dla każdego rodzaju sprzętu potrzebna będzie oddzielna wersja serwisu www.

Na szczęście nie. Wystarczy zastosować technologię responsive. Przeglądarki nauczyły się rozróżniać, na podstawie tagu @media, szerokość ekranu urządzenia, niezależnie od tego, czy używane jest wertykalnie, czy horyzontalnie.

I właśnie te przesłanki doprowadziły do przymiarki wprowadzenia przez Google nowego podejścia do oceny portali. Koncern w najbliższym czasie planuje wprowadzić mobile first index.

Do tej pory ocena wersji mobilnej była pochodną wersji desktopowej. Mobilna wersja z czasem otrzyma pierwszeństwo w ocenie i będzie badana przez roboty sieciowe o profilu mobilnym.

Na fali przygotowań do wprowadzenia nowego systemu oceny serwisów, Google prezentuje rady dla twórców designu nowoczesnych portali.

Jeśli serwis jest responsywny i obie wersje pokrywają się, nie należy nic robić. Wprowadzenie nowego indeksu nie zaburzy oceny pozycji serwisu.

Natomiast w sytuacji, gdy wersja mobilna różni się od desktopowej, konieczne będą pewne zmiany.

  • kluczem są dane strukturalne. Należy zweryfikować poprawność ich wdrożenia w odniesieniu do obu wersji.
  • do weryfikacji poprawności wyświetlanych danych w obu wersjach wypada użyć narzędzi do testowania danych strukturalnych. I dokonać weryfikacji testu.
  • niezwykle ważne jest, by wersja mobilna była dostępna dla robotów sieciowych.
  • w związku z tym należy zweryfikować poprawność działania pliku podstawowego robot. txt.
  • nie ma potrzeby dokonywania zmian w obrębie danych kanonicznych. Algorytm Google jest przygotowany do korzystania z dotychczasowej formy, przy prezentacji właściwej wersji serwisu.
  • dane strukturalne powinny być stosowane z umiarem. To znaczy, wszystkie elementy mają się odnosić do konkretnych części dokumentu. Uniknie się w ten sposób przerostu formy nad treścią.
  • Weryfikacja wersji desktopowej w Google Search Console powinna pociągnąć za sobą audyt wersji na urządzenia mobilne.

Rozpoczynając pracę od podstaw nad serwisem lepiej od razu zacząć pracę od postawienia najpierw wersji mobilnej, a w dalszej perspektywie zaplanować prace nad rozbudową o wersji desktopowej.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Komentarze:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *