Lojalny klient sklepu internetowego to prawdziwy skarb – jak go pozyskać?

4.0
01

Dla właścicieli sklepów internetowych lojalni klienci to prawdziwy skarb – warto wiedzieć jak ich pozyskać oraz jak zadbać o to, aby pozostali z nami jak najdłużej!

Dlaczego lojalny klient jest taki ważny?

Zacznijmy od wyjaśnienia, dlaczego lojalny klient jest właściwie tak ważny i to zarówno, gdy mówimy o sklepie stacjonarnym, jak i sklepie internetowym. Sprawa jest bardzo prosta: utrzymanie powracających klientów w obu przypadkach jest po prostu tańsze niż pozyskiwanie nowych, których musimy przekonać do tego, że warto, aby decydowali się na zakupy właśnie u nas, co w czasach tak ogromnej konkurencji należy do szalenie trudnych zadań.

Powracający klient już raz nam zaufał, teoretycznie przekonanie go do kolejnego zakupu powinno być więc łatwiejsze niż przekonanie zupełnie nowego odbiorcy, który nie zna naszej marki, ani produktów, które oferujemy.

Regularnie kupujący i odwiedzający nasz sklep klient jest wartościowy z jeszcze jednego niezwykle ważnego powodu, jakim jest szansa, że poleci on nasz sklep innym – skoro do niego wraca, to jest z niego zadowolony, istnieje więc realna szansa, że podzieli się tym odczuciem z rodziną, przyjaciółmi czy znajomymi z pracy. Skoro wiemy już, dlaczego lojalny klient jest tak ważny czas na poznanie sposobów na to, aby takich klientów skutecznie pozyskać.

Sposoby na pozyskiwanie lojalnych klientów sklepów internetowych

Łatwy kontakt i pomoc

Jeżeli zależy Ci na pozyskaniu lojalnych klientów, Twój sklep internetowy powinien oferować pełne wsparcie dla klienta oraz szybkie działanie w razie wystąpienia jakichkolwiek problemów związywanych z zamówieniem. Klient powinien otrzymać jasną informację, że Twój sklep internetowy taką pomoc oferuje, to pozwoli poczuć mu się bezpiecznie.

Mówiąc o kwestiach związanych z kontaktem z klientem, pamiętać należy o tym, że tradycyjne formy kontaktu takie jak telefon czy mail stają się już aktualnie coraz mniej popularne, ponieważ ich rolę z powodzeniem przejmują live chaty czy chatboty, dzięki którym klient ma szansę na otrzymanie informacji praktycznie od razu, co w dzisiejszych zabieganych czasach ma ogromne znaczenie.

Dbaj o sprawną obsługę klienta i odpowiadaj na wszelkie jego pytania – to jeden z ważniejszych aspektów budowania lojalności!

Benefity i program lojalnościowy

Mówiąc o lojalnym kliencie, nie można nie wspomnieć o tak oczywistej kwestii, jaką jest program lojalnościowy, który w zdecydowanej większości przypadków polega na zbieraniu punktów, które wymieniać można na nagrody, takie jak rabaty czy zniżki. Warto pamiętać także o tym, że punkty przyznajemy nie tylko za zakupy, ale także np. za polecenie produktu innym użytkownikom sieci czy chociażby za wystawienie opinii – takie działania angażują klienta, przez co zaczyna się on identyfikować z marką.

Uruchamiając program lojalnościowy, nie możemy zapominać o tym, jak ważne są odpowiednie nagrody – muszą być one dla klienta wartościowe – tylko takie podejście zagwarantuje sukces całego programu.

Mówiąc o benefitach, warto także wspomnieć o gratisach, które można dołożyć do zamówienia – będzie to z pewnością miłe zaskoczenie dla klienta, które sprawi, że pozytywnie zapamięta on nasz sklep, a stąd już krótka droga do tego, żeby odwiedził go ponownie.

Rabaty tylko dla klientów sklepu

Rabat dla klientów, którzy już wcześniej dokonali zakupów w naszym sklepie internetowym to doskonała okazja do nakłonienia ich do kolejnego zakupu, choć wydaje się to być pomysłem, który bywa nadużywany, to okazuje się, że wciąż jest on bardzo skuteczny. Szczególną formą rabatu jest przydzielenie go zaraz po dokonaniu transakcji i ograniczenie go czasowo – to bardzo mocny bodziec do kolejnego zakupu, szczególnie jeżeli rabat jest naprawdę atrakcyjny.

Decydując się na udzielenie rabatu dla aktualnych klientów, podkreśl, że są oni ważni i że rabat został przygotowany specjalnie dla nich – klienci lubią bowiem czuć się docenieni.

Jeżeli jesteśmy już przy temacie rabatów dla stałych klientów, to nie można nie wspomnieć o newsletterze, za pomocą którego warto informować klientów, o takich właśnie akcjach. Otrzymanie wiadomości e-mail sprawi, że klient przypomni sobie o naszym sklepie i choć może nie od razu zdecyduje się na zakupy, to z pewnością istnieje spora szansa, że będzie o nas pamiętał, kiedy myśl o zakupie już się u niego pojawi.

Jak widać, pomysłów na pozyskanie lojalnych klientów sklepu internetowego nie brakuje, warto z nich korzystać, ponieważ klient, który do nas powraca to coś, do czego każda firma powinna nieustannie dążyć!