Sarenza.pl – mamy w magazynie milion par butów

Sarenza.pl – mamy w magazynie milion par butów
5 (100%) 1 vote

Kobiety uwielbiające otaczać się pięknymi butami na pewno nie raz słyszały już o sklepie Sarenza.pl, który istniejąc na rynku od 2005 roku zyskał już miano prawdziwego lidera w branży sprzedaży online obuwia oraz torebek dla kobiet.

Chcecie wiedzieć jak wyglądały początki istnienia tego sklepu, jakie były perspektywy jego rozwoju w Polsce oraz jak wygląda sprzedaż butów w Polsce na tle bogatszych krajów europejskich? Szef sklepu udzielił bardzo szczegółowego wywiadu, podczas którego ujawnił wiele interesujących informacji, a o to kilka z tych, które zdecydowanie są najciekawsze.

Uruchomienie internetowego sklepu z markowym obuwiem i torebkami jest ryzykowne z racji kosztów

Sarenza.pl jest sklepem, który osiągnął niewyobrażalny wręcz sukces na rynku e-commerce, ale jak wspomniał sam właściciel sklepu, początki do łatwych nie należały. Firma posiada na swoich magazynach ponad milion różnorodnych butów i torebek, w które trzeba było na początku zainwestować ogromne pieniądze, licząc na to, że biznes się uda. Inwestycja była duża nie tylko z racji ilości asortymentu, ale także faktu, że sklep stawia tylko i wyłącznie na marki znane oraz cenione, a to oczywiście automatycznie winduje cenę.

Ogromnym wyzwaniem było także przebicie się przez potężną konkurencję na rynku. Osoby dokonujące zakupów w sieci nie mają zbyt dużego zaufania do sklepów nowych, przez co inwestowanie pieniędzy w marketing miało niebagatelny wpływ na dalszy rozwój sklepu. Co jednak ważne, sklep działając w różnych miejscach na świecie zawsze dokładnie monitoruje rynki lokalne, dopasowując się do panujących trendów, ale i możliwości finansowych. Tutaj rynek polski okazał się ogromnym zaskoczeniem dla właściciela Sarenza.pl, zaskoczeniem pozytywnym, ale o tym za chwilę.

Popularyzacja kupowania obuwia przez internet dzięki dogodnym warunkom dla kupujących

Właściciel sklepu Sarenza.pl w swoim wywiadzie podkreślał bardzo mocno fakt, że dużym problemem dla internetowych sklepów sprzedających obuwie jest nieufność klientów. Bardzo ważnym jest bowiem to, aby obuwie dokładnie dopasowane było do konkretnej stopy, a jak wiadomo czasem dobrany rozmiar nie musi oznaczać, że but będzie dla nas po prostu wygodny.

To jednak także brak możliwości wzięcia butów do ręki przed zakupem oraz ich przymierzenia i sprawdzenia, czy na pewno dobrze w nich wyglądamy. Kluczem do sukcesu było wprowadzenie odpowiednich warunków dla kupujących. W Sarenza.pl oferowana jest bowiem nie tylko darmowa wysyłka, ale także i możliwość oddania butów bez ponoszenia kosztów do 100 dni po zakupie. Klienci mają więc aż 3 miesiące na przymierzenie i oswojenie się z nowym nabytkiem.

Polscy klienci nie są najbogatsi, ale za to okazują się być wymagający

Dużym wyzwaniem dla właściciela sklepu okazała się być specyfika polskiego rynku. Z jednej strony bowiem faktycznie możliwości finansowe naszych obywateli są sporo niższe niż w takich krajach jak Niemcy czy Francja. Z drugiej jednaj strony okazuje się, że Polki kochają kupować buty modne i seksowne, czasem nawet kosztem większych wydatków. Sklep tym samym dopasowuje się do tych trendów, starając się dobierać kolekcje obuwia z jednej strony eleganckie, ale z drugiej strony dostępne na kieszeń przeciętnego Polaka.

Współpraca sprzedażowa z innymi portalami nie zawsze jest możliwa

Zaskoczeniem dla wielu będą pewnie słowa szefa Sarenza.pl o samej współpracy sklepu z takimi portalami jak chociażby Allegro, które w Polsce zna każdy. Choć sklep faktycznie prowadzi swoją sprzedaż na różnych portalach pośredniczących w Europie to okazuje się, że niektóre marki obuwia nie wydają zgody na wystawianie swoich produktów w takich miejscach. To główna przyczyna, dla której nie wszystkie buty znajdziemy poza oficjalnym sklepem Sarenza.pl.

Dlaczego w Polsce sklep tak bardzo się rozwinął?

Właściciel sklepu internetowego z obuwiem Sarenza.pl nie raz podkreślał, że duże znaczenie dla sukcesu działalności w Polsce miała specyfika naszego rynku. Choć kobiety w Polsce chcą modnie się ubierać to dostępność markowych sklepów ogranicza się w zasadzie tylko to dużych miast.

Mieszkając w miastach małych, na peryferiach czy na wsi dostępność takich produktów była ograniczona. Sarenza.pl ze swoją ofertą dopasowaną do polskich realiów okazał się więc strzałem w dziesiątkę, dając każdemu dostęp do modnego obuwia w przystępnej cenie.

Komentarze:

Dodaj komentarz