5 sposobów budowania listy kontaktów potencjalnych klientów e-sklepu
Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko dbanie o dostarczanie swoim klientom dobrej jakości produktów czy troszczenie się o wygodę korzystania z samej strony, jak i o jej wygląd.
To bowiem także bardzo trudna sztuka pozyskiwania Klientów, która nie opiera się tylko i wyłącznie na pozycjonowaniu strony, kupowaniu linków sponsorowanych czy trudnieniu się marketingiem szeptanym.
Choć po takich działaniach nasza strona może mieć tysiące unikalnych odwiedzin każdego dnia, to jednak wskaźnik konwersji wciąż pozostanie na niskim poziomie. Wskaźnik ten informuje nas o tym, jak unikalne wejścia na stronę sklepu przekładają się na zyski, a konkretniej na zakupy dokonywane przez nowych odwiedzających.
Niski wskaźnik konwersji oznacza, że większość osób trafiających do sklepu po krótkim czasie go opuszcza i nie dokonuje żadnego zakupu. Jak to zmienić?
Skupiamy się nie tylko na klientach, którzy już coś kupowali
Spis treści
Większość sklepów internetowych skupia swoje działania na zachęcaniu do dalszych zakupów tylko tych osób, które już raz zamówienia dokonały. Podczas robienia pierwszych zakupów naturalną koleją rzeczy jest podanie przez klienta swojego adresu e-mail.
W ten sposób otrzymujemy możliwość wysyłania do takich osób informacji o nowych produktach, ciekawych promocjach i wielu innych wydarzeniach w sklepie, które mogą zachęcić do kolejnych zakupów. Nie ma w tym nic złego, ale skupiając się tylko na tym nie zachęcamy nowych osób do robienia zakupów. Naszym celem powinno być więc pozyskanie adresu e-mail również od odwiedzających. Jak to zrobić?
Ostrożne stosowanie wyskakujących okienek
Część sklepów stosuje metodę wyskakujących okienek po wejściu na witrynę, w których to pojawia się prośba o podanie adresu e-mail, motywowana dostępem do atrakcyjnych promocji oraz kuponów rabatowych. To jeden z popularniejszych sposobów na pozyskanie takiego adresu, ale korzystajmy z niego z głową.
Nie ma bowiem nic gorszego jak wyskakiwanie takiego okienka po przejściu na każdą podstronę sklepu. Potencjalny klient szybko się zirytuje i więcej na stronę nie wróci. Okienko powinno pojawiać się raz na początku, a później drugi raz może wyskoczyć z chwilą, gdy osoba próbuje opuścić stronę.
Organizowanie konkursów
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby regularnie organizować na stronie swojego sklepu jakieś proste konkursy, na przykład na wymyślenie hasła reklamowego. Tworzymy listę nagród, podajemy informacje o konkursie na głównej stronie sklepu i odnośnik do formularza rejestracji. Tam będzie trzeba podać oczywiście między innymi adres e-mail.
Subskrypcja w zamian za kupony rabatowe
Inną wartościową metodą jest nagradzanie osób, które dołączą do listy subskrybentów naszego sklepu. Jest to rozbudowana forma opisywanej wcześniej metody wyskakujących okienek z prośbą o podanie adresu e-mail.
W tym jednak przypadku gwarantujemy osobom, które zapiszą się do tej listy, udzielenie chociażby stałego, nawet niewielkiego, rabatu na wszystkie zakupy. Mogą to być także zniżki na wysyłkę zamówień i wszystko co tylko przyjdzie nam do głowy.
Atrakcyjne poradniki na zachętę
Na koniec opcja pewnego rodzaju wymiany barterowej. W zamian za podanie przez kogoś swojego adresu e-mail możemy oferować jakieś wartościowe poradniki, wysyłane właśnie pod ten adres.
W przypadku sklepów online może to być jakiś zestaw wskazówek związanych z tym jak kupować, jak zapewnić sobie bezpieczeństwo w sieci i tego typu treści. Mając w ofercie usługi możemy natomiast wysyłać poradniki związane z korzystaniem z nich, na pewno wiele pomysłów przyjdzie nam do głowy.
ostatni najlepszy