GetResponse – opinie [akt. 2022]. Czy naprawdę warto za tę cenę?

Chcąc prowadzić skuteczna działalność biznesową w rzeczywistości zdominowanej przez wszelkiego rodzaju media, nie można pozostawać obojętnym na wymagania, jakie stawia przed nami współczesny konsument.

Podążanie za technologicznymi nowinkami i usprawniającymi życie programami to jeden z nadrzędnych punktów stanowiących o powodzeniu naszego przedsięwzięcia.

W rzeczywistości zdominowanej przez wszelkiego rodzaju media nie można pozwalać sobie na zwalnianie tempa, a kroczenie śladem skupiających się w internetowej sieci interesantów to dziś podstawowe źródło wiedzy na temat ich oczekiwań i potrzeb.

O tym, że reklama to podstawa każdego dobrze zaplanowanego biznesu, nie trzeba nikogo przekonywać. Skuteczny marketing to obszerny temat, ale my zajmiemy się dziś jego jedną, aczkolwiek nie mało znaczącą opcją.

Skuteczne działanie marketingowe i nowe narzędzie dla promocji

E-mail marketing to obecnie jedna z najbardziej efektywnych form reklamy internetowej. Dzięki takiej promocji możemy pozyskać dla swojego biznesu szerokie grono odbiorców.

Twórcy różnego rodzaju aplikacji i platform zdają sobie sprawę z potencjału i zalet, jakie niesie ze sobą e-mail marketing, dlatego dążą oni do stworzenia narzędzia, które spełni oczekiwania najbardziej wymagających specjalistów w tej dziedzinie. Jednym z nich jest GetResponse – nowoczesna platforma, której zadaniem jest usprawnienie działań promocyjnych każdego biznesu. Dziś przyjrzymy się jej nieco bliżej.

Czym jest GetResponse?

dla kogo usługa? źródło: https://www.getresponse.pl

GetResponse to wyposażona w niezwykle przydatne i zróżnicowane narzędzia platforma, oferująca rozmaite rozwiązania, których skuteczność w e-mail marketingu została już sprawdzona i potwierdzona.

Stworzona z myślą ukierunkowaną głównie na duże firmy, gotowe na prowadzenie zakrojonych na szeroką skalę kampanii promocyjnych, nie odmawia też swojej użyteczności mniejszym przedsiębiorcom. Swoim doświadczeniem i bogatym zapleczem eksperckim, GetResponse wspiera działa swoich klientów w ponad 180 krajach w tym także, od czerwca 2010 roku, w Polsce.

Co oferuje nam produkt?

Jak wspomnieliśmy wcześniej, GetResponse to zbiór narzędzi służących do prowadzenia działań związanych z e-mail marketingiem, opracowane na podstawie aktualnych statystyk na temat skuteczności podejmowanych w środowisku internetowym działań promocyjnych. Do dyspozycji użytkowników platformy oddane zostały następujące opcje:

  • Pakiet E-mail marketingowy – umożliwia szybkie i skuteczne opracowanie planu promocji poprzez pozyskiwanie informacji na temat odbiorców kampanii, a następnie nawiązanie z nimi trwałych relacji; umożliwia wysyłanie angażujących treści
  • Projektowanie rozbudowanych kampanii marketingowych, umożliwiających śledzenie poczynań aktywnych subskrybentów dzięki aktywnemu narzędziu, jakim jest Marketing Automation, bez konieczności kodowania
  • Autorespondery – różnego rodzaju wiadomości, będące odpowiedzią na podejmowane wcześniej przez subskrybentów zapytania i akcje, w tym także formularze i ankiety, pozwalające na rozbudowanie relacji z internautami
  • E-mail transakcyjny informujące o aktualnym stanie złożonego zamówienia
  • Narzędzia drag&drop przeznaczone do projektowania wiadomości e-mail
  • Zintegrowane narzędzia analityczne i optymalizujące, których zadaniem jest obserwowanie działań klientów; na ich podstawie następuje optymalizacja kampanii, uwzględniająca aktualne oczekiwania wybranej grupy docelowej
  • Landing Pages Kreator – pozwalający zoptymalizować wygląd strony docelowej (landing page), także z pomocą narzędzi drag&drop, co skutkuje zwiększeniem konwersji
  • Webinary, czyli Szkolenia i spotkania online, oparte na technologii webcast.

Ponadto do dyspozycji użytkowników platformy oddane zostały narzędzia umożliwiające zarządzanie kontem i całą kampanią oraz Usługi Enterprise, będący w rzeczywistości pakietem zawierającym standardowe rozwiązania GetResponse wzbogaconym o takie dodatki, jak personalizacji środowiska pracy, czy dedykowana infrastruktura platformy. Nie można też zapominać o ponad 100 gotowych integracjach API i możliwości tworzenia własnych aplikacji.

Mocne i słabe strony platformy

Jak każde narzędzie, tak i GetResponse ma swoje wady i zalety. Ponieważ dobrze jest najpierw chwalić, skupmy się teraz jego mocnych stronach.

Przede wszystkim platforma jest bardzo przyjazna w użytkowaniu. Intuicyjny interfejs i miła dla oka grafika pozwalają na prowadzenie spokojnych prac. W porównaniu z podobnymi narzędziami GetResponse odznacza się elastycznym podejściem do segmentacji danych, bogatymi opcjami raportowania i niezwykle wydajną funkcjonalnością webinarów.

funkcjonalności usługi. Źródło: https://www.getresponse.pl

Dostęp do wszelkiego rodzaju statystyk to niewątpliwie ogromna zaleta i pomoc dla pracującego z platformą użytkownika. Ciekawą opcją dla mniejszych przedsiębiorstw może okazać się możliwość zarządzania w jednym miejscu całym content marketingiem w social mediach w połączeniu z planowaniem lejków sprzedażowych i działalnością e-commerce. Także od strony finansowej, oczywiście przy wyborze podstawowego planu, GetResponse wypada lepiej od konkurencji. Warto jednak wspomnieć o sporych rabatach, które użytkownik zdobywa, opłacając abonament za dłuższy okres z góry.

Jeśli chodzi o słabsze strony aplikacji, możemy wyróżnić takie, które mogą być uważane za duże minusy, jak i takie, które wymagają jedynie kosmetycznej poprawki. Wśród tych poważniejszych przewinień można wymienić:

  • brak dwuetapowego uwierzytelniania podczas logowania się do panelu, co dla niektórych może być niewystarczającym zabezpieczeniem.
  • Limit uczestników, którzy mogą brać udział w webinarze, wynosi 500 osób i jest niestety nieprzekraczalny.
  • Poza najdroższym planem taryfowym pomoc, choć dostępna w 21 językach, nie jest niestety dostępna droga telefoniczną.

Pozostałe kwestie, takie jak poziom skomplikowania interfejsu związanego z tworzeniem landing page zależy tak naprawdę od poziomu zaawansowania samego użytkownika.

Jak zacząć działać z GetResponse?

Rozpoczęcie pracy z platformą GetResponse nie należy do skomplikowanych działań. Aby zostać jej użytkownikiem, wystarczy dokonać darmowej rejestracji. Jest to standardowa procedura, wymagająca podania adresu e-mail, nazwy użytkownika oraz ustalenie osobistego hasła. Po tych krótkich krokach, przez następny miesiąc, można korzystać bezpłatnie z dostępnych w pakiecie rozwiązań. Po przetestowaniu możliwości oferowanych przez GetResponse, możemy zdecydować się na dowolny plan taryfowy.

aktualny cennik. Źródło: https://www.getresponse.pl/pricing

Dla abonentów dostępne są następujące opcje:

  • Free – doskonały dla rozpoczynających swoją pracę na platformie;
  • Email Marketing – najczęściej wybierany wariant; lista adresów zawiera się w przedziale od 5000 do 100 tysięcy; koszty miesięczne – 48,00 do 1700,00 złotych
  • Marketing Automation – to plan dedykowany użytkownikom zaznajomionym już z platformą; lista obejmuje od 10 tysięcy do 100 tysięcy adresów przy kosztach wynoszących między 195,00 a 2050,00 złotych miesięcznie
  • Ecommerce Marketing – najobszerniejszy plan dla kampanii skierowanej do powyżej 100 tysięcy adresów; koszt miesięczny planu przy minimalnej wielkości listy to między 368 a 2599,00 złotych.

Czy to dobry wybór?

GetResponse to platforma ciesząca się dużą popularnością i wieloma pozytywnymi opiniami specjalistów od marketingu. Użytkownicy, mimo kilku wspomnianych niewielkich niedociągnięć, doceniają jej funkcjonalność, nieskomplikowaną obsługę i intuicyjny, przyjazny interfejs.

Także pomoc i zaplecze techniczne dostępne w wielu językach to spory plus dla tego typu produktu. Co więcej, GetResponse to wręcz bank zawierający tysiące gotowych do użycia szablonów dla wiadomości, które można dostosować do swoich indywidualnych potrzeb. Jeśli szukamy narzędzia, które pomoże nam w organizacji wszelkich działań związanych z projektowaniem i prowadzeniem skutecznego e-mail marketingu, GetResponse z pewnością zasługuje na naszą uwagę.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 4]

GetResponse - opinie z forum:

  1. tomas pisze:

    cena nawet przystepna, kiedyś panowal aweber dzisiaj to juz nie ta polka; sprobowacc getresponse nie zaszkodzi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *