Afiliacja – efektywne zarabianie na stronie internetowej. Czy się opłaca?
Na przestrzeni ostatnich lat rynek marketingu internetowego przeszedł bardzo poważne zmiany i niestety w dużej mierze jest to efekt zaborczego działania reklamodawców w przeszłości.
Początkowo reklamy na stronach internetowych nie były mocno irytujące, pojawiały się jakieś proste banery, czasem wyskakujące okienko, ale ich ilość była zawsze znośna. Później jednak nagle coś się zmieniło.
Użytkownik internetu wchodząc na stronę, i poszukując konkretnej informacji, przez pierwszych kilka minut walczył z kolejno wyskakującymi okienkami, reklamami zasłaniającymi całą treść, w których zmyślnie ukryty był przycisk do zamknięcia i z wieloma tego typu rzeczami, które poważnie irytowały. Jaki jest tego efekt wie chyba każdy.
Strony po brzegi wypełnione reklamami przestały się liczyć na rynku bo nikt nie chciał ich odwiedzać, a i internauci zapobiegawczo już zaopatrują swoje przeglądarki w różne drobne skrypty, które skutecznie blokują wyświetlanie reklam i czynią treść na stronach bardziej przejrzystą.
To było nieuniknione w sytuacji, gdzie marketingowcy zwyczajnie stracili jakikolwiek dobry smak przy zamieszczaniu reklam. Ważniejsze było wyświetlenie tysięcy banerów niż pozwolenie użytkownikowi na dostanie się do interesującej go treści.
Tak właśnie typowe banery reklamowe kompletnie straciły sens, gdyż i tak przez większość są blokowane. Zarobienie na takiej reklamie graniczy dzisiaj z cudem, gdyż na jedno tylko kliknięcie w baner musi się dokonać nawet kilka tysięcy jego odsłon.
Branża zmieniła swoją strategię kierując się w stronę afiliacji, czyli reklamy zdecydowanie bardziej przyjaznej użytkownikowi internetu, nie tak nachalnej, a do tego przede wszystkim dopasowanej do potrzeb!
To szczególnie ten ostatni element jest tutaj ważny. Nie trudno bowiem wyobrazić sobie jaka była reakcja osoby szukającej w sieci informacji o naprawie roweru, na wyskakujące reklamy trakujące o kupowaniu bielizny, domów czy zakładaniu konta w banku. Afiliacja sprawia, że dzisiaj taka osoba będzie obserwowała przede wszystkim reklamy związane z tym co faktycznie w danej chwili go interesuje.
Mało tego, nowoczesna reklama powinna być lepiej wkomponowana w treści, nie irytować, a w sposób bardziej naturalny kierować do kliknięcia w dany link, po drodze pokazując dlaczego oferta, która się pod nim kryje, jest tak wartościowa.
Przede wszystkim jednak marketingiem zajmują się obecnie osoby, które z programów afiliacyjnych czerpią korzyści finansowe. Osoba taka wynagradzana jest za efekt, czyli nie za kliknięcie w reklamę, ale za to, że zwerbowany klient faktycznie dokona zakupu w reklamowanym sklepie czy otworzy konto w jakimś banku.
To właśnie afiliacja jest dzisiaj sposobem na efektywne zarabianie na stronie internetowej i warto kierować się w stronę tych programów, odchodząc stopniowo od standardowych banerów, na których nie zarobimy praktycznie nic.
zarobić wcale nie jest tak łatwo