Google, a środowisko SEO – związek z rozsądku?

Pozycjonowanie stron internetowych to w dzisiejszych czasach naprawdę ciężki kawałek chleba. Przekonało się o tym wiele mniejszych agencji interaktywnych, które po wprowadzeniu szeregu poważnych zmian w algorytmach Google zwyczajnie zbankrutowały i musiały porzucić swoją działalność.

Dawniej pozycjonowanie stron było procesem, z którym w zasadzie mógł poradzić sobie każdy. Proste linkowanie strony internetowej i sztuczki ukrywania linków sprawiały, że w bardzo krótkim czasie można było zbudować wysoką pozycję strony. Wiele osób na pewno doskonale pamięta jeszcze specjalne systemy wymiany linków, które tak naprawdę oszukiwały Google.

Ideą potentata na rynku wyszukiwarek internetowych jest bowiem stworzenie rankingu w taki sposób, aby faktycznie pozwalał on ludziom na szybkie docieranie do wartościowych treści. Naginanie tych zasad sprawiło, że bardzo szybko na pierwszych pozycjach zaczęły pojawiać się strony, które obok wartościowych informacji nawet nie przechodziły.

Efekt nadużyć ze strony pozycjonerów, ale także i rosnącej ilości stron w sieci sprawił, że Google na poważnie wzięło się za unowocześnianie skryptów pozycjonujących strony. W ten sposób kompletnie bezużyteczne stały się stare metody naginania zasad, a samo Google zaczęło zmuszać jednocześnie branżę SEO do tego, aby jednak stawiała na wartościowe treści i to na nich się skupiała, gdyż siłowe rozwiązania do niczego nie doprowadzą.

Był więc czas, w którym branża SEO miała bardzo trudne dni. Mnóstwo od dawna pozycjonowanych stron nagle znikało głęboko w rankingu Google, a z ratowaniem sytuacji poradzili sobie tylko najbardziej wytrwali, ludzie z głowami pełnymi pomysłów, którzy szybko dopasowali się do nowych standardów.

Nie da się ukryć jednak tego, że dzięki nie do końca uczciwym praktykom pozycjonerów zyskaliśmy my wszyscy. Nowoczesne algorytmy naprawdę bardzo skutecznie odrzucają strony bezwartościowe, wynosząc na szczyty rankingu te, które faktycznie wnoszą coś sensownego do życia.

Zarówno Google, jak i cała branża SEO, są jednak od siebie mocno uzależnione. Z jednej strony Google nie miałoby takiej motywacji oraz inspiracji do poprawiania jakości treści wyświetlanych w wyszukiwarce, a z drugiej strony praca pozycjonera nie byłaby tak wartościowa.

Dzisiaj potrzeba naprawdę wiedzy oraz doświadczenia do tego, aby skutecznie i bezpiecznie pozycjonować strony internetowe.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Komentarze:

  1. Anonim pisze:

    doświadczenie przede wszystkim!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *