Prawdy i mity o zakupach grupowych
Popularność zakupów grupowych nie słabnie, a podkreślić trzeba, że opcja ta dostępna jest na polskim rynku naprawdę dłuższy już czas.
Pomimo ogromnego zainteresowania takimi zakupami, które w znakomitej większości pozwalają oszczędzić mnóstwo pieniędzy, wciąż można spotkać się z różnymi mitami krążącymi pośród ludzi.
Wszystkie te opinie mają oczywiście zniechęcać do wydawania pieniędzy na portalach zakupów grupowych. Czas najwyższy zapoznać się z tymi mitami i postarać się skutecznie je obalić.
Produkt bądź usługa z zakupów grupowych będą niepełnowartościowe
Spis treści
Tak, ten aspekt przewija się niezwykle często na różnych forach internetowych. Aby zrozumieć to, dlaczego jest to tylko mit, należy przyjrzeć się temu jak wygląda współczesny rynek. Gdy w mieście pojawia się nowa restauracja, to już na starcie musi się ona zmierzyć z potężną konkurencją.
To samo dotyczy w zasadzie każdej branży, od kiosku, przez sklep spożywczy, a na warsztatach samochodowych kończąc. Czy naprawdę przedsiębiorcy opłacałoby się ściąganie nowych klientów przez zakupy grupowe, tylko po to, aby ich do siebie zniechęcić?
Odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Oferta jest bardzo tania, jednorazowo, gdyż przedsiębiorca liczy właśnie na to, że jakość produktu czy usługi zachęci taką osobę do ponownego skorzystania z oferty w przyszłości, już bez kuponu.
W przypadku zakupów grupowych nie ma co liczyć na gwarancję
Korzystając z kuponów zakupów grupowych na różnego rodzaju produkty, często ludziom wydaje się, że po takich zakupach nie dostaniemy gwarancji na te rzeczy.
To kolejna nieprawda, gdyż sprzedaż w świetle przepisów zawsze musi wiązać się z udzielaniem gwarancji.
Taką zawsze udziela producent danej rzeczy, dla którego nie jest ważne to, czy przedmiot warty 100zł kupiliśmy za 50zł czy 150zł. Jeśli coś się zepsuje w terminie gwarancji udzielanej przez producenta to zawsze możemy z niej skorzystać.
Co więcej, przy zakupach grupowych nie tracimy swojego prawa do zwrotu bez podania przyczyny w przeciągu 14 dni od zakupu.
Problematycznych kuponów nie da się zwrócić
To prawda, że choć portale zajmujące się zakupami grupowymi starają się zapewnić najwyższy poziom usług, to jednak zdarzają się sytuacje, gdzie kupony są problematyczne.
Na przykład wykupimy sobie wycieczkę i okaże się, że nie ma już wolnych miejsc w danym terminie, pomimo, że wcześniej dokładnie to zweryfikowaliśmy.
W takich przypadkach serwisy zawsze oddają pieniądze swoim klientom. Sytuacje te najczęściej są efektem błędów organizacyjnych, gdzie do sprzedaży wypuszczono za dużo kuponów na raz bądź też sama sprzedaż trwała za długo.
Transakcje na portalach zakupów grupowych są niebezpieczne
Cóż…korzystanie z zakupów grupowych jest tak samo bezpieczne i niebezpieczne jednocześnie, jak kupowanie w każdym innym miejscu w sieci. Nie dajcie sobie wmówić, że serwisy te w jakikolwiek sposób starają się wyłudzać dane swoich klientów i okradać ich konta bankowe.
Korzystając ze znanych i cenionych na rynku stron mamy pewność, że połączenia są szyfrowe, a systemy transakcyjne odpowiednio zabezpieczone.
więcej tu mitów