SEO, czyli zrób to sam!

SEO, czyli zrób to sam!
5 (100%) 1 vote

Pojęcie SEO znane jest pewnie większości osób posiadających własne strony internetowe, ale często bagatelizowane, którego wyjaśnienia raczej nie staramy się poszukiwać. To niestety duży błąd jeśli zależy nam na czerpaniu wysokich zysków z prowadzenia witryny, a i także wtedy, gdy po prostu zależy nam na dużej popularności strony.

SEO jest niczym innym jak swego rodzaju sieciowym marketingiem, a więc szeregiem działań, które mają ostatecznie doprowadzić do wyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwania, chociażby w Google. Dlaczego jest to ważne? Z prostej przyczyny. Czy szukając informacji w sieci, i wpisując do wyszukiwarki frazy kluczowe, docieracie dalej niż na drugą stronę wyników wyszukiwania?

Tutaj właśnie tkwi cała tajemnica i do wysokich pozycji mogą doprowadzić odpowiednie działania SEO. Na rynku jest mnóstwo firm, które zajmują się takim marketingiem, pobierając za to odpowiednie opłaty. Czy jesteśmy jednak w stanie zdziałać coś na własną rękę i trochę pomóc stronie jej pozycjonowanie?

Odpowiedź jest prosta, zdecydowanie tak, choć nie wszystko możemy zrobić sami. Duże znaczenie dla pozycjonowania ma bowiem przejrzystość kodu strony i jej dopasowanie do aktualnych standardów. Jest to tzw. optymalizacja SEO, którą najlepiej zlecić firmom zewnętrznym.

Przede wszystkim wartościowa treść

Zoptymalizowana strona z automatu będzie się lepiej pozycjonowała. Jako właściciele strony możemy jednak postarać się o przygotowanie wartościowej i merytorycznej treści, która jednocześnie będzie zawierała elementy SEO. O co chodzi? Po pierwsze wartościowa treść to taka, która jest ciekawa, wygląda profesjonalnie i mówi o tym co faktycznie jest na stronie albo co oferuje dana firma.

Taka treść zachęca do czytania i sprawia, że sama strona sprawia wrażenie bardziej profesjonalnej. Wplecenie elementów SEO do treści polega natomiast na wypełnieniu tej treści frazami kluczowymi, krótkimi określeniami dla naszej strony, które stanowią streszczenie zawartości w pigułce.

Frazy kluczowe, a SEO

Wybierając słowa kluczowe musimy postawić się w roli osoby szukającej informacji w sieci. Zastanówmy się co sami wpisywalibyśmy do wyszukiwarki, chcąc odnaleźć to co nas interesuje. Tak możemy najłatwiej stworzyć listę fraz kluczowych, które później zmyślnie i w miarę naturalnie wplatamy do naszego tekstu na stronie.

Na własną rękę można także pozyskać partnerów. Marketing SEO polega bowiem również na linkowaniu, a więc tworzeniu sieci zewnętrznych odnośników do naszej witryny w różnych miejscach Internetu.

Takie linkowanie wykonują doświadczone osoby zajmujące się pozycjonowaniem, ale na własną rękę także możemy ułatwić sobie budowanie pozycji naszej strony. Szukamy w sieci dobrych partnerów, z którymi wzajemnie wymieniamy się linkami do stron. Na witrynie partnera znajdzie się link do naszej strony i odwrotnie, na witrynie naszej link do partnera.

Z całą pewnością warto podejmować próby samodzielnego budowania pozycji strony poprzez działania SEO. Zawsze pozytywnie wpłynie to na wizerunek naszej witryny, ale i na jej widoczność w sieci.