Salesmanago – Opinie i fakty. Sprawdzamy, czy warto korzystać z narzędzia do automatyzacji marketingu w firmie.

Zarówno branża e-commerce, jak i związana z marketingiem internetowym, bardzo prężnie się dziś rozwijają. Niezwykłą siłą napędową okazała się w ostatnim czasie pandemia.

W samej tylko Polsce szacuje się, że wzrost zainteresowania zakupami online był tak duży, że w „normalnej” sytuacji, trzeba by czekać na to dobrych kilka lat. Choć w handlu online i marketingu może działać każdy, tak w praktyce miejsce jest tam tylko dla tych, którzy nie oglądają się za siebie i nieustannie podążają za zmieniającymi się trendami.

Nadążenie za tym jest oczywiście trudne, ale z pomocą przychodzi Marketing Automation, którego możliwości można wykorzystać m.in. dzięki oprogramowaniu SALESmanago. Sprawdź już teraz czym jest, do czego się przydaje i komu jest dedykowane!

Marketing Automation – co to takiego?

Nadążanie za trendami w marketingu wiąże się z niesamowitym ogromem pracy. To m.in. wieczne analizowanie rozbudowanych danych, badanie potrzeb oraz zachowania klientów, profilowanie, poznawanie odbiorców docelowych firmy, a do tego nieustanne monitorowanie poczynań konkurencji. To oczywiście reklama internetowa w pigułce, gdyż zakres działań jest dużo większy.

robot - automatyka sprzedaży

Po co to wszystko? Aby po pierwsze wyprzedzić konkurencję, a po drugie publikować kampanie reklamowe celnie trafiające do grupy docelowej, gwarantujące duże zyski przy jednoczesnym ograniczeniu związanych z nim kosztów. Okazuje się, że dużą część z tych zadań może wykonać nowoczesna technologia, a konkretniej inteligentne algorytmy. Tym właśnie jest Marketing Automation – to oprogramowanie, które nie tylko automatycznie stworzy kampanie reklamowe i zajmie się ich publikacją, ale także wykona analizę skuteczności.

Spodobało Ci się to rozwiązanie i zastanawiasz się, czy sprawdzi się w Twojej firmie? Jeśli chcesz się o tym przekonać, możesz spróbować narzędzi SALESmanago, których recenzję znajdziesz w dalszej części artykułu

Czym jest SALESmanago?

Wdrożenie marketingu wielokanałowego i w dużej mierze zautomatyzowanie go – właśnie tak w skrócie można opisać SALESmanago, a konkretniej jego przeznaczenie. To oprogramowanie wyposażone w nowoczesne algorytmy, które monitorują prowadzone kampanie, analizują spływające dane i na tej podstawie samodzielnie realizują wiele procesów.

źródło – https://www.salesmanago.pl/

Narzędzia te umożliwiają m.in. bardzo dokładne profilowanie klientów i tworzenie na tej podstawie kampanii marketingowej. Co ważne, skrypty same odpowiadają za jej publikację w różnych kanałach, zależnie od potrzeb przedsiębiorcy. Możliwości jest tutaj wiele, od zwykłych wiadomości e-mail, poprzez media społecznościowe, a kończąc na live chacie. Odpowiedzialna za to oprogramowanie firma chwali się jego wysoką skutecznością, która przekłada się na stały wzrost konwersji.

Na oficjalnej stronie narzędzia można znaleźć listę z aż 23 możliwościami, jakie gwarantuje jego producent. Pośród nich można wymienić m.in.:

  • automatyczne rozsyłanie newsletterów,
  • tworzenie dynamicznych treści na strony WWW,
  • generowanie leadów bez formularzy, które normalnie muszą wypełniać klienci,
  • automatyzacja lejków sprzedaży,
  • rozbudowany system powiadomień dla sprzedawców,
  • generowanie na bieżąco stron leading page, które prezentują ofertę dostosowaną pod konkretnego klienta.

Komu dedykowane jest SALESmanago?

Zapewne myślisz teraz, że SALESmanago to narzędzia przeznaczone wyłącznie dla bardzo dużych firm? Jesteś w takim razie w błędzie gdyż, jak chwali się ich  wydawca, doskonale sprawdzą się w każdym przedsiębiorstwie specjalizującym się w sprzedaży, niezależnie od jego wielkości oraz charakteru. Oprogramowanie przydaje się zarówno przy handlu B2B, jak i B2C, a więc możliwości jego  wykorzystania są ogromne.

Jeśli wierzyć zapewnieniom, oprogramowanie to świetnie integruje się z wieloma popularnymi platformami dla e-commerce oraz portalami społecznościowymi. Pośród nich można wymienić m.in. Facebook, Twitter, PrestaShop. Magento Czy WooCommerce.

Jakie są najważniejsze zalety SALESmanago?

W zasadzie sporo zalet tych narzędzi związanych z Marketing Automation już zdążyliśmy wymienić. Automatyzacja wielu procesów w marketingu, integracja z popularnymi platformami e-commerce i portalami społecznościowymi, a do tego elastyczność. Jednak zalet jest więcej, gdyż wydawca tego oprogramowania chwali się m.in.:

  • obecnością API,
  • pełną zgodnością z przepisami RODO,
  • kilkoma wersjami językowymi narzędzi, w tym polską, niemiecką i angielską,
  • możliwością korzystania z platformy w chmurze lub poprzez aplikację mobilną.

Warto przy okazji podkreślić, że SALESmanago był startupem, który funkcjonował na dość nietypowych zasadach. Zwykle takie firmy ponad 50% uzyskanych środków przeznaczają na szukanie zewnętrznych inwestorów, a tylko kilka procent na sam rozwój.

źródło – https://www.salesmanago.pl

Tutaj sytuacja była inna i przedsiębiorstwo od razu postawiło na dynamiczny rozwój. Jak informuje jego założyciel, na rozwój samego biznesu wykorzystano aż 60%, a produktu 40%. Gdzie reszta? Tak, w ogóle nie korzystano z tych pieniędzy do pozyskiwania zewnętrznego finansowania. Jeśli wierzyć zapewnieniom, to jeden z powodów szybkiego sukcesu tej platformy

Ile kosztuje korzystanie z narzędzi do Marketing Automation?

Skoro poruszyliśmy kwestię finansów, to zapewne jesteś teraz ciekawy, ile za to oprogramowanie trzeba zapłacić? Na chwilę obecną firma oferuje dostęp do niego poprzez jeden z 3 pakietów:

  • Essential – sama platforma z Marketing Automation,
  • Professional – w tym pakiecie dochodzą skrypty sztucznej inteligencji,
  • Enterprise – rozszerzeniem jest tutaj nowej generacji moduł CX, a więc odpowiedzialny za „sterowanie” doświadczeniami klienta.
źródło – https://www.salesmanago.pl/info/pricing.htm?plan=PRO&tag=PRICING

Niestety mamy złą informację – firma nie chwali się cennikiem na swojej stronie. Jeśli jesteście zainteresowani skorzystaniem z tych narzędzi, musicie wypełnić znajdujący się na stronie formularz, a następnie przesłać go online. Konsultanci kontaktują się z każdym klientem, przedstawiają ceny oraz zakres oferowanych usług.

Na szczęście istnieje możliwość uruchomienia bezpłatnego konta demo, w ramach którego możecie poznać możliwości SALESmanago. Niestety jego działanie opiera się na przykładowych danych, a więc nie ma opcji, aby potestować narzędzia na „żywym organizmie”. Niewątpliwie naszym zdaniem jest to jego największa wada.

Czy warto korzystać z SALESmanago?

Oczywiście ciężko jednoznacznie powiedzieć, czy korzystanie z tych narzędzi jest godne polecenia. Odpowiedzialna za nie firma chwali się tym, że sprosta oczekiwaniom każdego przedsiębiorstwa specjalizującego się w handlu, niezależnie od jego skali i rodzaju.

Z pewnością warto na początek zapoznać się z kontem demo. Jeśli doświadczenia będą pozytywne, najlepiej pozostawić swój kontakt na stronie SALESmanago i porozmawiać o platformie z konsultantami, którzy przy okazji przedstawią cennik. Pewne jest jedno – automatyzacja sprzedaży, jeśli jest efektywna, może przynieść firmie mnóstwo korzyści.

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 2.5]

Salesmanago - opinie:

    1. Użytkownik pisze:

      Nie polecam. Szukaliśmy narzędzia do automatyzacji mailingu po zdarzeniach i nigdy nie zadziałało poprawnie. Zawsze okazywało się, że zaszedł jakiś wyjątek i nie mogliśmy dojść do przyczyny.
      Bardzo drogi system, a support dostajesz tylko na początku wdrażania – podstawy, a potem masz przekazywane problemy do innych działów i czekasz na rozstrzygnięcie.
      Nadaje się tylko do wysyłania „zwykłych” maili i śledzenia ich otwieralności.
      Umowa chroni tylko firmę. Bardzo trudno ją zerwać.
      Po dwóch latach używania czuję się nabity w butelkę

  1. bratek1 pisze:

    jakie ceny narzucają dla konkretnych pakietów?

  2. smola pisze:

    czy obsługa tego oprogramowani jest skomplikowana, szybko można się w to wdrożyć?

  3. Agnieszka pisze:

    Omijać szerokim łukiem! Bardzo słabo działają zaawansowane funkcje. Poza wysłaniem prostego mailingu (automatyzacje po zdarzeniach nie działały, więc tylko wysyłka do swojej bazy), pop-upów i czata na stronie nic więcej nie działa poprawnie. Ceny z kosmosu. Obietnice na początku współpracy niewspółmierne do realnych możliwości programu

    1. seeb pisze:

      zgadzam sie w 100%
      potwierdzam przedmowce. firma ma nietransparetne zasady wspolpracy- oferta to jedno a umowa to drugie- nie sluchajcie przedstawicieli ze umowa nie jest wazna a decyzje o przedluzeniu podejmiecie po roku- po roku to juz musicie placic kolejny rok. Co do skutecznosci narzedzia- zgodnie z przewidywaniami – w firmie gdzie nie macie duzo produktow ani gigantycznej ilosci odbiorcow a takze nie dzialacie tylko z obnizaniem ceny- narzedzie sie nie sprawdza i nie zarabia na siebie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *